Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Tempat Menarik Perlis

Ikan jenahak ikan siakap ikan keli. 8 Rimba Herba Perlis.


Pin By Dzulfadhli Saffuan Ridzuan On Malaysia Attractions And Weekend Activities Weekend Activities Perlis Malaysia

Negeri kecil ini mempunyai Tujuh Pesona yang berbaloi untuk dikunjungi.

Tempat menarik perlis. Negeri Perlis mempunyai keunikannya yang tersendiri dari segi seni kebudayaan makanan tempat dan tarikannya yang menjadi bualan masyarakat tempatan dan luar negara. Kedai deretan di tepi pantai sangat menyamankan sambil bersantai. If playback doesnt begin shortly try.

Melawat ke Perlis Malaysia banyak tempat menarik untuk dilawati bersama keluarga maupun. Walaupun lebih terkenal dengan Harum Manis sebenarnya banyak tempat menarik di Perlis boleh dilawati jika anda berkunjung ke negeri ini. 30 Tempat Menarik Di Perlis Sekali Seumur Hidup Korang Kena Singgah.

4 Tasik Timah Tasoh. Restoran yang terkenal dengan pelbagai jenis masakan ikan keli ini juga menyediakan berpuluh-puluh jenis lauk dan berbelas-belas jenis ulam-ulaman. Mona Ikan Bakar Kuala Perlis Kak Mona Ikan Bakar amat terkenal di kalangan penggemar Ikan bakar di Perlis.

Taman Ular Reptilia Perlis foto. Sungai Batu Pahat 01000 Kangar Jam Buka. 10 Denai Larian Pengkalan Asam.

7 Taman Bunga Kertas Tuanku Lailatul Shahreen. Tambahan lagi dengan tempat membeli-belah bebas cukai yang terdapat di kawasan sempadan. T arikan pengunjung ke negeri ini salah satunya ialah Padang Besar di sempadan Malaysia-Thailand.

Tempat menarik di Perlis 1. 15 Aktiviti Tempat Paling Menarik di Perlis PILIHAN POPULAR Galeri Diraja Arau. Selain itu ada tarikan alam semulajadi taman rekreasi tempat membeli-belah dan berbagai destinasi.

Tempat Menarik Perlis. Namanya Perlis Indera Kayangan sudah cukup mencerminkan betapa walaupun ianya kecil memang banyak tempat menarik di sini unik-unik pula tu. Restoran Anjung Keli yang terletak di Behor Pulai ini merupakan salah satu tempat makan best di Perlis yang mampu memuatkan 500 orang pelanggan sehari dan ini terbukti betapa besarnya restoran ini.

Bayangkan anda hendak membeli barang-barang makanan pada hari cuti Sabtu dan Ahad dan. Maka tidak hairan lah sini sering menjadi tumpuan pelancong selain mempunyai juadah yang enak. Tempat Menarik Di Kedah Terkini Destinasi Pelancongan Terbaik Di Negeri Jelapang Padi Lokasi Percutian.

Bawalah ahli keluarga serta rakan-rakan anda untuk menikmati waktu petang di Timah Tasoh ini. Kuala Perlis - YouTube. 12 Ladang Nipah Kipli.

Tempat Menarik Di Perlis Blog. Kedai ini sangat dekat dengan jeti Kuala Perlis. Galeri Diraja Arau merupakan destinasi yang wajib dilawati jika anda berkunjung ke Negeri Perlis.

Uniknya pasar pagi ini terletak betul-betul di. 29 Tempat Menarik Di Perlis Panduan Bercuti Ke Negeri Indera Kayangan. Kelebihan kedai makan ini adalah kerana kita dapat menikmati makanan di tepi sawah sambil melihat keindahan ciptaanNyaSetelah selesai makan kita boleh meng.

6 Taman Ular. Jangan pandang sebelah mata negeri yang terkecil di Malaysia ni. Setiap Hari 900am 600pm.

Paling ketara ialah keindahan sawah padi yang luas terbentang dan bukit-bukit batu kapur yang unik cukup menarik perhatian. KM26 Tepi Masjid Ulu Pauh Lebuhraya Changlun-Kuala Perlis Ulu Pauh 02600 Arau Perlis Waktu Operasi. 9 Taman Anggur Perlis.

Hanya negeri Perlis satu-satunya tempat untuk mendapatkan buah mangga bermusim yang berbuah setahun sekali yang sangat terkenal kerana keharuman dan kemanisannya iaitu Harumanis. Masakan panas pada waktu malam begitu menarik untuk dinikmati seperti nasi goreng nasi goreng pataya spaghetti french fries daging bakar locking dan banyak lagi. 11 Masjid Terapung Al-Hussain.

Datang juga ke Tempat Menarik di Phuket. Negeri Perlis yang merupakan negeri terkecil di Malaysia ini juga turut menjadi perhatian ramai terutamanya golongan wanita yang sentiasa rambang mata melihat barang-barang dapur perkakas rumah. Galeri Diraja Arau Perlis.

Bukit Tok Dun terletak di Ulu Pauh Arau berhampiran dengan Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin. Pasar Terapung JPS Perlis. Walaupun Perlis negeri yang kecil tetapi terdapat banyak tempat yang menarik yang perlu anda lawati.

Dibuka mulai jam 1030 pagi hingga 100 pagi setiap hari 13. Pelabuhan dan feri terminal utama adalah di kampung kecil Kuala Perlis menghubungkan kebanyakannya ke Pulau Langkawi. Destinasi Itinerari Makanan Malaysia Perlis Tempat Tarikan Travel.

Artikel kali ini menyenaraikan 10 tempat menarik di Perlis iaitu. 1 Hutan Lipur Bukit Ayer. Tempat Menarik Perlis.

29 Tempat Menarik Di Perlis Yang Terkini 1. Tempat menarik dengan nuansa alam di Perlis Malaysia yang rekomended untuk family day yaitu Gua Kelam. Tempat Menarik Di Perlis Indera Kayangan.

Restoran Nelayan menyediakan masakan tempatan seperti ikan bakar kari laksa Kuala Perlis pasembor cucur udang sotong tepung dan yang paling best cucur ketam. Untuk makan malam ada pelbagai jenis ikan yang boleh anda nikmati. Anda juga boleh melawat ke Muzium Kota Kayang untuk mengetahui pelbagai sejarah negeri Indera.

20 Tempat Menarik di Perlis. Tempat Menarik Di Perlis Negeri Yang Paling Kecil Di Malaysia Cari Homestay. Nat Pokok Getah merupakan pasar pagi yang terletak di Pauh Arau.

35 Tempat Menarik Di Perlis Edisi 2021 Paling Femes Untuk Dilawati. Bukit Keteri 02450 Kangar Perlis. 2 Taman Rekreasi Tasik Melati.


Muzium Kota Kayang Perlis Hotel Air Terjun Restoran


Family And Relationship Senarai Tempat Tempat Pelancongan Menarik Di Malaysia Port Dickson Grand Beach Resort Beach Place


Padang Besar Shopping Perlis Air Terjun Tempat Taman


Posting Komentar untuk "Tempat Menarik Perlis"