Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Tempat Menarik Labuan Sabah

Satu tempat menarik di Labuan yang sangat popular dan memorial ini terletak berhampiran dengan satu lagi kawasan tumpuan di sini iaitu Peace Park Taman Damai. Lajau 87000 Labuan Labuan Federal Territory.


Pin On Labuan

Cuti Cuti ke Pulau Perhentian - Nak Balik Dah.

Tempat menarik labuan sabah. Cuti Cuti Malaysia Ke Kuala Rompin Pahang. 88000 Kota Kinabalu Sabah. Udang Galah di Kuala Rompin - JJCM Rompin Entry 3 Pantai Rompin Pahang - Rompin Beach Resort.

Tempat Menarik Di Sabah Sarawak Dan Semenanjung Malaysia Labuan city reviev phantom4 Wilayah Persekutuan Labuan adalah sebuah pulau yang berdekatan dengan Negeri Sabah Jarak Pulau Labuan daripada Pantai Sabah ialah 10Km. Ia di bina dengan menggunakan 23000 biji batu bata merah dan menjadi ikon Muzium Chimney itu sendiri. Poring Hot Spring PHS.

Berketinggian 300 meter anda dapat menyaksikan keindahan lautan dan tumbuhan penuh kehijauan. Pusat Bandar bagi Wilayah ini ialah Bandar yang bernama Victoria city. Satu lagi tempat menarik di Sabah yang mesti dilawati ialah Gua Gomantong.

Muzium ini memperincikan sejarah Kubong apabila lombong arang batu berada di bawah pentadbiran British Chartered Chartered Company. Terletak didalam kompleks Borneo Marine Research Institute BMRI terdapat lebih 150 spesis hidupan laut termasuk 30 spesis batu karang dipamerkan pada pengunjung. Antara pantai yang terkenal adalah Pantai Pancur Hitam Pantai Layang-Layangan dan Pantai Manikar.

Kebanyakan tempat-tempat menarik di Labuan terletak berhampiran dengan pusat bandar dan anda boleh berjalan kaki ke tempat-tempat ini. Desa Cattle Dairy Farm 3. Tempat Menarik di Labuan TEMPAT MENARIK 1.

Senarai hotel di Pulau Perhentian. Ranau terkenal sebagai kawasan pelancongan alam semulajadi di Sabah. Gunung Trus Madi 3.

Sunset di Pulau Perhentian. Antara tempat menarik yang ada di Ranau ialah. 29 Tempat Menarik di Sabah 2021 Keningau.

Muzium Negeri Sabah merupakan tempat menarik yang paling utama dan berbaloi untuk dikunjungi jika anda berada di Kota Kinabalu. Senarai panjang dan maklumat lengkap tempat menarik di Tambunan Sabah. Borneo Kiim Resort 4.

Juga terdapat satu menara yang dikenali sebagai Menara Chimney di sini. Dikelilingi oleh lautan biru berair jernih selain menarik untuk aktiviti skuba sebab lain mengapa pulau ini menjadi tarikan yang terkenal di Sabah adalah kerana pemandangan yang dapat dinikmati dari puncak bukit pulau ini. Lok Kawi Wildlife Park 5.

1 Warung Ganu Perantau Jaya. Perkara Paling Menjijikkan di Pulau Perhentian. Kampung Air Patau-patau 1 Labuan.

Ditubuhkan pada 2012 Pusat Kraftangan Sabah bertujuan untuk memelihara dan memperkenalkan kraftangan Sabah. Tugu Peringatan Mat Salleh 11. Untuk kawan-kawan yang tiba-tiba nak lari dari kesibukan kota raya bolehlah dating bercuti kat sini.

Untuk maklumat lanjut sila lawati halaman Mandi-manda di Poring Hotspring. Jalan Jalan Ke Labuan Sabah. Dengan keluasan 17 hektar tempat bersejarah ini menempatkan bangunan muzium etanobotani dan sebuah kampung warisan.

Sabah 7 Tempat Makan Best Di Labuan DIJAMIN Sedap. Berikut kami senaraikan 7 tempat makan menarik di Labuan. 16 Tempat Menarik di Selangor 2022 Bosan Duduk Rumah Datang Sini 7 Tempat Menarik di Terengganu Yang Berbaloi Untuk Dikunjungi 26 Tempat Menarik di Kundasang Datang Kota Kinabalu Mesti Singgah 7 Tempat Camping di Selangor Campsite Untuk Perkhemahan 9 Tempat Menarik di Desaru Percutian Keluarga Aktiviti Mandi Manda.

KAMPUNG AIR PATAU-PATAU 2. Ia juga kaya dengan tempat bersejarah. Tamu Pisompuruan Square 12.

Siapa kata di Labuan susah untuk jumpa makanan. Gua ini terletak di Taman Rizab. Mana taknya sebab tak sangka yang Labuan sebenarnya ada banyak tempat menarik dan aktiviti best yang jarang kita dapat kita lakukan jika melancong ke destinasi lain dalam Malaysia.

Kuala Penyu ni terletak dalam pedalaman Sabah daerahnya kecil saja nak banding dengan daerah lain tapi yang menariknya dia sebelah laut. Berdasarkan dari kajian arkeologi Negeri Sabah ini telahpun di huni semenjak 28000 tahun yang lalu. Kota Kinabalu Wetland Centre 6.

Jom kami kongsikan 16 tempat menarik di Labuan yang pasti buatkan anda tak sabar nak ke sana. Kali ini aku nak kongsi beberapa tempat menarik untuk korang lawati di Kuala Penyu Sabah. Pulau Labuan mempunyai pantai-pantai yang indah dan menjadi tumpuan pengunjung terutamanya pada hujung minggu.

Taman Negara Kinabalu 4. Muzium Chimney Muzium Chimney adalah sebuah muzium di Kubong Labuan Malaysia. Japanese Surrender Point ini berada di dalam satu taman yang kecil berdekatan dengan Timbalai di mana pengunjung boleh melihat keindahan panorama Laut China Selata dari arah barat.

Rangkaian telefon pun nan hado. Terdapat banyak tempat bersejarah yang menarik dan penuh aktiviti untuk anda kunjungi. Pulau ini terkenal d.

Sabah Tea Garden - Ladang Teh Sabah ini adalah antara tempat pelancongan menarik di Sabah yang menjadi tumpuan pelancong. Setiap hari 11 pagi 11 malam. Tempat Menarik Di Labuan.

Labuan merupakan sebuah pulau yang mempunyai pantai yang indah dan dasar laut yang cantik menjadi kegilaan para scuba divers dari serata dunia. LABUAN merupakan pulau bebas cukai dan pangkalan British suatu ketika dahulu yang terletak di perairan Sabah berhampiran pekan Menumbuk. Aquarium Marine Museum Aquarium Marine Museum adalah tempat menarik di Kota Kinabalu yang mesti dilawati jika berkunjung ke Sabah.

Monsopiad Cultural Village 7. Tempat Menarik Di Wilayah Persekutuan Labuan. Muzium Chimney Muzium yang mempamerkan dan menceritakan sejarah awal Tanjung Kubong ini terletak di uatara Pulau Labuan.

Jom kita usha apa tempat-tempat dan aktiviti menarik yang patut korang cuba bila berkunjung ke Labuan. Air Terjun Mahua 2. Negeri Sabah memang cukup terkenal dengan tempat pelancongan yang kaya dengan tarikan alam semulajadi terutamanya di pulau-pulau pusat penjagaan hidupan liar kawasan taman negara yang menjanjikan keindahan.


15 Tempat Menarik Di Labuan Terokai Keindahan Permata Borneo Labuan Borneo Photography


Labuan Cermin Berau East Kalimantan Indonesia


Tempat Menarik Harvest Festival Borneo Sabah


Posting Komentar untuk "Tempat Menarik Labuan Sabah"